Pogledajte tko su vlasnici “hrvatskih medija” i sve će vam biti jasno

Prikazana struktura vlasništva medija u Republici Hrvatskoj dovodi u pitanje sam demokratski poredak, s obzirom da se političke opcije čiji politički programi odudaraju od smjera koji odgovara financijskim interesima vlasnika nakladnika medija suočavaju s pristranim i neobjektivnim izvještavanjem, ignoriranjem i marginalizacijom, donosi Ivan Matešić focusonline.eu.

Pitanja vlasništva nad medijima u Republici Hrvatskoj iz godine u godinu pretvara se u prvorazredno pitanje legitimiteta demokratskog poretka. Iako ta tema, razumljivo, službeno ne postoji, stotine tisuća građana na društvenim mrežama svakodnevno izražavaju svoje negodovanje pristranim izvještavanjem većine mainstream medija koji gotovo više i ne skrivaju vlastite agende, sve redom usmjerene na ostvarenje paprenog profita.

Većina građana shvaća da su mediji postali produžena ruka biznisa i da je glavni cilj medija postala isključivo zarada, a ne informiranje javnosti uz održivo poslovanje. Kada u medijskom biznisu zarada postane isključivi cilj tada se stvarnost mora prilagoditi potrebama tržišta, a informacije filtrirati, oblikovati i usmjeravati u željenom smjeru. Hrvatski mainstream mediji danas su upravo produkt takvih procesa gdje se u utrci za reklamama i marketinškim budžetima stvarnost tj. narativ o toj stvarnosti oblikuje do te mjere da ona sve manje liči na ono što građani primjećuju vlastitim očima.

Analizom strukture vlasništva nakladnika medija u Republici Hrvatskoj uočava se da su sve tri vodeće komercijalne televizije u Republici Hrvatskoj (dvije nacionalne i jedna kablovska) u vlasništvu tvrtki iz Luksemburga i Savezne Republike Njemačke.



Također se uočava da je vlasnik 9 hrvatskih news portala tvrtka iz Savezne Republike Njemačke, vlasnik 4 news portala tvrtka iz Republike Austrije, vlasnik 2 news portala tvrtke iz Velikog Vojvodstva Luksemburg te vlasnici 2 news portala tvrtke iz Republike Slovačke. Dodatnih 8 news portala u vlasništvu je obitelji Hanžeković, a 1 news portal u rukama propalog medijskog tajkuna Ninoslava Pavića.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.